Autó tesztek
Az Autodoktor Fehér & F. B.T. speciális és egyedi tesztjei már 1993-tól!





 

- -
Ebben a rovatban a saját magunk által elvégzett rövid vagy hosszútávú tesztekről és az üzemeltetési tapasztalatokról számolunk be.

Új autók

I. teszt:

- megtett távolság: 469 km
- időtartam: 1 nap (nappal, este).
- időpont: 2009.05.27. du.-l 05.28. du.-g.

Jármű: 2009-s új Honda Civic Hybrid HID 09, 4 ajtós sedan, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Erőforrás adatok: 1.4-s benzinmotor (70 KW), villanymotor (14.7 KW)

Külső dizájn: kiváló.
Belső tér dizájn: kiváló
Vezető ülésének beállíthatósága: jó
Vezetői helyzet beállíthatósága: kiváló
Kényelem: kiváló, mind az első két ülésen, mind hátul.
Csomagtér: kiváló. A hátsó ülések nem dönthetőek.
Járműből a kiláthatóság: kiváló, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrökben látható térre vonatkozóan jó az érték.

Külső festés tulajdonságai: a rovarfoltok, maradványok igen könnyen eltávolíthatóak a speciális festésről (pl. a gépháztetőről, az első spoilerről, külső tükör burkolatokról és a hűtődíszrácsról).

Vezethetőség:

- Az automata váltó és a tempomat miatt rendkívül komfortos. Tempomattal (bármilyen útszakaszon) mindig takarékosabb volt az autó a teszt alatt, mint gázpedálos vezetéskor, pedig nagyon figyeltem a jobb lábra.
- A tempomat használatát kell egy kicsit gyakorolni, viszont 40 km/ó értéken is működik, továbbá nem "törik el" az ember jobb hüvelykujja a kormánykapcsoló gyakori működtetésekor sem.
- Az első kerekek aláfordulása közepes.
- A 195/65/15-s gumiméret miatt jobban figyelni kell a tempósabb kanyarvételekre.
- Az igen takarékos vezetéshez némi gyakorlás szükséges a kocsi sajátosságai miatt.
- Intenzív gyorsításhoz akár a sport (S) fokozat is azonnal használható, D állásban maradva masszív gázadásra a 84.7 KW (115 LE) feletti összteljesítmény elég gyorsítóerőt produkál még 130-140 km/ó közötti haladásnál is. Az L fokozatnak terepen van jelentősége.
- Az előzésekkor (ezek megkezdése előtt) érdemes a repülőgépekre jellemző műszerfal bal oldalán jól látható töltöttségjelzőt megnézni (rápillantani), mert a fele közeli állapotban a gyorsításhoz nem marad plusz energia a villanymotornak.
- Motorfék és az ezzel járó akkutöltés a gázpedálról lelépve mindig van, továbbá normál fékpedálos üzemmódban is elég gyors az akkumulátor(ok) újratöltése. Ilyenkor az energiaáramlást jelző műszer a zöld tartományban jelez. Minél jobb a motorfékezés hatásfoka, annál több zöld jelzőszegmens világít. Itt jegyezzük meg, hogy a négy tárcsafék élettartama nagyban növelhető a precízen "kiszámolt" és pontosan végrehajtott megállásokkal és fékezésekkel. A féktárcsákra és a fékbetétekre hővé és porrá átalakuló felesleges energia kiküszöbölése kellő gyakorlással hamar elsajátítható.
- Álló helyzetben (haladásból fékezéssel megállva) a benzinmotor automatikusan kikapcsol, ha a fékpedált lenyomva tartjuk legalább 2 másodpercig és nem emeljük el a lábunkat róla.
A fékpedálról lelépve azonnal beindul a benzinmotor és mire a gázpedálhoz ér a jobb lábunk, már gyorsíthatunk is a járművel. Lassabb jobb láb áthelyezésnél a kocsi kúszó mozgással elindul.
- Egyenletes városi haladásnál (15 és 55 km/h között) képes az autó kizárólag az elektromotor segítségével haladni. Ekkor az alapjárati érték csak a fordulatszámmérőn látszik és az energiaáramlás jelző műszer a fehér tartományban jelez.
- Mind kényelmes öreguras, mind közepesen gyors (pl. hölgy járművezetők, mind robbanékony fiatalos, mind sportos formában igen jól vezethető az autó.
- Végsebességet ilyen kevés futásteljesítményű autón elvből nem próbálok ki, a maximális motorfordulatszámot sem használtam egyik automataváltós pozícióban és az aktuális fokozatban sem.

Átlagfogyasztás:

- 5.5 - 5.6 l/100 km, amiben városi, elővárosi, helyközi, autóút és autópálya is volt, ez utóbbi kettőből 300 km. Autópályát és autóutat kihagyó használat esetén lehetséges a 4.6 l/100 km-s átlagfogyasztás elérése is.
A műszerfali kijelző és a tele tankoláskori értékek egyezőséget mutattak!

Mivel e típus első sorban a környezetvédelemről és az energia takarékosságról szól, ezért természetesen a menettulajdonságok kontra átlagfogyasztás vizsgálat volt a fő cél.

A tesztelésen KIVÁLÓ eredményt ért el az autó mind az átlagfogyasztás, mind az ehhez társuló menettulajdonságok terén.

Rövid távon és teszt vezetéstechnika szerint is már az első használatkor egy igen kedvező átlagfogyasztási érték jött ki a jármű nagyságát (nagy belső tér, nagy csomagtér) és az önsúlyt is figyelembe véve.

Menet közbeni furcsaságok:
- amikor az elektromotort tápláló akkumulátor(ok) kapacitásuk feléhez érnek (és nincs szükség motorfékes vagy normál fékezéses üzemmódra, pl. állandó sebességgel történő haladáskor), akkor az automatikusan bekapcsolódó töltés miatt egy kisebb rezdülés érezhető a járműben, ezt viszont valószínűleg sokan nem is érzékelik.

Köszönjük a Honda Hungary Kft-k, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
- -
II. teszt:

- megtett távolság: 703 km
- időtartam: 1.5 nap (nappal, este, jelentős részben esőben).
- időpont: 2009.06.23. de.-l 06.24. du.-g.

Jármű: 2009-es új Honda Insight 09, 5 ajtós, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Erőforrás adatok: 1.3-as benzinmotor (65 KW), villanymotor (10 KW)

Külső dizájn: jó.

A figyelemfelkeltést hivatott egyedi színes matricázás miatt valóban sokan felfigyeltek a járműre. Volt olyan eset is, amikor az ellenkező irányba haladó jármű megfordult, utánunk jött, megvárta, míg leparkoltunk és odajött a járműhöz egy nem is rövid beszélgetésre.

Belső tér dizájn: jó.
Vezető ülésének beállíthatósága: jó
Vezetői helyzet beállíthatósága: kiváló.
Kényelem: kiváló, mind az első két ülésen, mind hátul.
Csomagtér: közepes. A hátsó ülések dönthetőek.
Járműből a kiláthatóság: kiváló, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrök nagyok.

Vezethetőség:

- Az automata váltó és a tempomat miatt rendkívül komfortos. Tempomattal és a kézzel ki-be kapcsolható ECO üzemmódban (bármilyen útszakaszon) mindig takarékosabb volt az autó a teszt alatt, mint gázpedálos vezetéskor, pedig nagyon figyeltem a jobb lábra.
- A tempomat használatát kell egy kicsit gyakorolni, viszont 40 km/ó értéken is működik, továbbá nem "törik el" az ember jobb hüvelykujja a kormánykapcsoló gyakori működtetésekor sem.
- Az első kerekek aláfordulása kiváló.
- A 185/55/16-s gumiméret nagyon tempós kanyarvételekre is alkalmas.
- A műszerfali nagy kijelzőn (középen alul) 6 különböző (ebből 5 fehér) jelzést láthatunk kézi váltásokkal (a nappal is bekapcsolt tompított fényszórók vagy helyzetjelzők esetén ez a típus nem veszi éjszakai fokozatra ezen jelzések fényerejét),
a./ - a zöld vezetéstechnikát jelző faágakat szimbolizáló maximális 5 jelzést, ezen ágak szegmensei is jelzik a hatékonyságot (kíméletes gyorsítás, motorfékezés),
b./ - a biztonsági övek - 5 ülőhelyre - bekapcsolását ellenőrző ablakot,
c./ - a három utolsó útszakasz átlagfogyasztását jelző egymás alatti vízszintes jelzéseket, megállás utáni gyújtás levételt követő későbbi újra induláskor az alsó utolsó jelzés törlődik, az új legfelső jelzi az aktuális értéket,
d./ - az akkumulátor töltöttségét és az energiaáramlást jelző ábrát,
e./ - a km adatokat (össz, A, B)
f./ - üres fekete ablakot (kikapcsolt jelzés).
- Az igen takarékos ECO üzemmódban való vezetéshez némi gyakorlás szükséges a kocsi sajátosságai miatt.
- Intenzív gyorsításhoz akár a sport (S) fokozat is azonnal használható, D állásban maradva masszív gázadásra a 75 KW (102 LE) feletti összteljesítmény elég gyorsítóerőt produkál még 130-140 km/ó közötti haladásnál is.
- Az előzésekkor (ezek megkezdése előtt) érdemes bekalkulálni azt a tényt, hogy az akkumulátor-töltöttség fele közeli állapotában a gyorsításhoz nem marad plusz energia a villanymotornak.
- Motorfék és az ezzel járó akkutöltés a gázpedálról lelépve mindig van, továbbá normál fékpedálos üzemmódban is elég gyors az akkumulátor(ok) újratöltése. Minél jobb a motorfékezés hatásfoka, annál több fa jelzőszegmens világít. Itt jegyezzük meg, hogy a négy tárcsafék élettartama nagyban növelhető a precízen "kiszámolt" és pontosan végrehajtott megállásokkal és fékezésekkel. A féktárcsákra, a fékbetétekre hővé és porrá átalakuló felesleges energia kiküszöbölése kellő gyakorlással hamar elsajátítható.
- Haladásból fékezéssel megállva a benzinmotor már megállás előtt automatikusan kikapcsol, ha a fékpedált lenyomva tartjuk és nem emeljük el a lábunkat róla.
A fékpedálról lelépve azonnal beindul a benzinmotor és mire a gázpedálhoz ér a jobb lábunk, már gyorsíthatunk is a járművel. Lassabb jobb láb áthelyezésnél a kocsi kúszó mozgással elindul.
- Egyenletes városi haladásnál (15 és 55 km/h között) képes az autó kizárólag az elektromotor segítségével haladni. Ekkor az alapjárati érték csak a fordulatszámmérőn látszik és az energiaáramlás jelző műszer a kivét tartományban jelez.
- A kormánykerékről kézzel (jobb és bal) kapcsolható mind le-, mind felfelé az automata váltó.
- Mind kényelmes öreguras, mind közepesen gyors (pl. hölgy járművezetők), mind robbanékony fiatalos formában igen jól vezethető az autó.
- Végsebességet ilyen kevés futásteljesítményű autón elvből nem próbálok ki, a maximális motorfordulatszámot sem használtam egyik automataváltós pozícióban és az aktuális fokozatban sem.

Átlagfogyasztás:

- 3.25 - 3.6 l/100 km, amiben városi, elővárosi, helyközi, autóút és autópálya is volt, ez utóbbi kettőből 100 km. Autópályát és autóutat kihagyó használat esetén lehetséges a 3.0 l/100 km-es átlagfogyasztás elérése is.

Mivel e kisebb típus is első sorban a környezetvédelemről és az energia takarékosságról szól, ezért természetesen a menettulajdonságok kontra átlagfogyasztás vizsgálat volt a fő cél.

A tesztelésen KIVÁLÓ eredményt ért el az autó mind az átlagfogyasztás, mind az ehhez társuló menettulajdonságok terén.

Rövid távon és teszt vezetéstechnika szerint is már az első használatkor egy igen alacsony és kedvező átlagfogyasztási érték jött ki a jármű nagyságát ( jó belső tér, kisebb csomagtér ) és az önsúlyt is figyelembe véve.

Menet közbeni furcsaságok:
- amikor az elektromotort tápláló akkumulátor(ok) kapacitásuk feléhez érnek (és nincs szükség motorfékes vagy normál fékezéses üzemmódra, pl. állandó sebességgel történő haladáskor), akkor az automatikusan bekapcsolódó töltés miatt egy kis rezdülés érezhető a járműben, ezt viszont valószínűleg sokan nem is érzékelik.

Köszönjük a Honda Hungary Kft-k, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
_________

III. teszt:

- megtett távolság: 1357 km
- időtartam: 5.5 nap
- időpont: 2009.12.08. 14 órától 2009.12.14. 10 óráig.

Jármű: 2009-s új Honda Insight 09, 5 ajtós, pár ezer km-s futásteljesítménnyel.

Erőforrás adatok: 1.3-as benzinmotor (65 KW), villanymotor (10 KW)

Egy újabb járművet kaptunk a Honda Hungary Kft.-től a tartós tesztre, egyszínű fehér színben, téli gumikkal felszerelve.

A korábbi rövidtávú II. tesztben leírtakat nem ismétlem meg, viszont egy csomó újdonságot fedeztem fel a jármű hosszabb használata során.

Most hideg időben ment a kocsi, reggelente fűtött helyiségből indulva. A motor hőfokát számszerűen nem jelzi külön műszer, a műszerfal bal oldalán addig világít egy kék jelzés, amíg hideg a benzinmotor. Amíg e jelzés világít, addig nem lehet takarékoskodni a folyékony üzemanyaggal. Ez természetes is, mivel a legtöbb káros anyag kibocsátása hideg motornál keletkezik, azaz a minél gyorsabb üzemi hőfok elérése a cél.
Amikor a külső hőmérséklet 3 C° vagy alatti lesz, akkor a középső nagy kijelző éppen aktuális ablaka eltűnik és pár másodpercre egy narancssárga fagyásveszélyre figyelmeztető szép nagy jelzés jelenik meg, egyben a felső km órában a szintén narancssárga i jelzés látható, mondván, hogy információ van a kijelzőn, pluszban hangjelzés is figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.

Kissé megtréfált a világítás kapcsoló. Mivel a hazai utakon lakott területen kívül nappal is kötelező a tompított első fény használata, ezért az AUTO állásban nem igazán vettem észre, hogy normál fényviszonyok mellett ezek az egyébként xenon lámpák nem világítanak.

Egy ilyen igazán energiatakarékos modellnél a menetfény nem lett volna luxus.

Az automata váltó és a tempomat használata:

- bekapcsolt ECO mellett álló helyzetből indulva és gázpedálos gyorsításkor 44 km/ó értéknél lehet bekapcsolni a tempomatot, visszafelé 39 km/ó értéknél még nem old ki magától.
Érdekes volt, hogy dombra fel mit csinál a tempomat: a legmagasabb fokozatban (7) addig maradt, amíg 3 km/ó értékkel nem esett vissza a beállított sebesség, ekkor viszont vagy egy, de akár kettővel is visszaváltott és igen intenzív gyorsításba kezdett a kocsi. Ekkor kékbe ment át a felső km óra/takarékosság jelző és a pillanatnyi fogyasztás is a jobb szélre ugrott. Mivel ez az automatikus műveletsor nem éppen a takarékosságról szól, ezért a néhány eddigi tesztpilóták által feleslegesnek ítélt kézi fokozatváltókat is bevontam a játékba, egészen pontosan csak a felfelé váltó jobb fület. A kézi beavatkozással nem engedtem a visszaváltásokat csak úgy megtenni, a haladási sebesség függvényében a 7-s, vagy a 6-s fokozatban igyekeztem tartani a váltót.
Autópályán vagy autóúton haladva természetesen voltak olyan esetek is, amikor lábbal nyomva a gázpedált intenzív gyorsításra kellett késztetni a kocsit, ekkor 0.1 literrel azonnal megugrott az aktuális - szakasz - átlagfogyasztás.
Gyorsítás után mindig igyekeztem visszatérni a korábbi beállított sebességre, ehhez célszerűen a lefelé billentyűrészt kell használni. A felfelé billentyűrész véletlenszerű megnyomásakor ismételten gyorsításba kezd a jármű, ezért ezt az üzemmódot kerüljük.
Zöld gyorsításkor lassan gyorsul a jármű, a felfelé billentyűrész használatakor a szakaszos működtetéskor - szaknyelven 0.5 vagy 1 mp-s triggereléssel - szépen a zöld színben marad a kijelző. Többszöri gyors egymásutáni megnyomáskor viszont intenzív gyorsításra lehet bírni így kézzel is a járművet, ehhez viszont idő kell.
Lassításkor célszerű először a tempomatot kikapcsolni, ekkor sokkal jobb az akkutöltés és az elektromos fékhatás is, ezután - ha szükséges - jöhet a lábfékezés.
Kisebb lassulás eléréséhez a lefelé billentyűrészt kell szakaszosan működtetni.

Kipróbáltam tempomat nélkül az S fokozatot is, teljesen a vezetőre van bízva, hogy hol vált föl.

40-45 km/ó sebességgel haladva 2.8-3.4 l, bizonyos sík útszakaszokon 85-90 km/ó értéknél 3.4-3.6 l a kijelző szerint a fogyasztás. Természetesen a végső átlagfogyasztásban a változó terepviszonyok is szerepet játszanak, pl. Tarvisióból Velencéig az autópályán akár 2.4 l is lehet ez az érték, visszafelé meg ennek akár a háromszorosa is.

Megálláskori motor leállás és beindulás:
- A megszokott módon leáll a motor, viszont a hideg külső hőmérséklet miatt kb. 30 mp múlva a fékpedál tartós lenyomása ellenére beindul.

Dugóban araszolás:
- Az átlagfogyasztás gyilkosa ez a használati mód. Itt és ekkor hiába a leheletnyi gázpedál működtetés, a 0-40 km/ó közötti sebesség és gyorsítás/fékezés nem segíti a 3.5-3.8 l/100 km alatti fogyasztás elérését.

Átlagfogyasztás:
- 4.32 l/100 km az összesen megtett útra a számolt, ami nem egyezett meg a kijelzőn mutatott értékkel, ez utóbbi 0.3 literrel több volt, pedig csurig tankoltam visszaadás előtt a kocsit.
Autópályán néha 150 km/ó értékre is fel kellett gyorsítani rövid távon a kocsit, mert pl. egy több kamionból álló konvojt csak úgy kis sebességkülönbséggel megelőzni nem lehet. Ez vezetéstechnikai kérdés és nem takarékossági. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy vagy beáll egy ilyen konvoj mögé - rosszabb esetben a járművek közé - vagy a mögöttes forgalom függvényében megelőzi ezen járműveket.

Egyéb észrevételek:
- A kocsi átvételekor megnéztem a még megtehető km értéket - teli tankkal adták át a járművet -, 607 km volt a kiírt érték. Ezt a számot a korábbi járműhasználó vezetési stílusa alapján írja ki a kocsi fedélzeti számítógépe.
Visszaadáskor ez az érték 758 km volt.
- Az ablaktörlő lapátok hihetetlen nagy területet tartanak tisztán az első szélvédőn.


Köszönjük a Honda Hungary Kft-k, hogy rendelkezésünkre bocsátották az autót.
- -
IV. teszt:

- megtett távolság: 2610  km
- időtartam: 2016.09.28. 08 órától 2017.03.30. 18 óráig.

Jármű: Ford Focus kombi 1.6 Ecoboost Trend Plusz

Erőforrás adatok: 1.6-os ecoboost benzinmotor, 110 KW.

Külső dizájn: a jó és a kiváló között.

Belső tér dizájn: jó. Burkolatok kissé durva felületűek.

Vezető ülésének beállíthatósága: jó.
Vezetői helyzet beállíthatósága: kiváló.
Kormány állíthatósága: kiváló
Kényelem: kiváló, mind az első két ülésen, mind hátul. A belső kialakítás miatt minden oldaltér passzentos érzést kelt, viszont sehová sem veri be se a vezető, sem az utas a lábszárát pl. ki-vagy beszálláskor vagy utazás közben.
Csomagtér: nagy. Az osztott hátsó ülések dönthetőek, a felhajtható osztott ülés párnákba pontosan illeszkednek a háttámlák (betolt fejtámlákkal, azaz nem kell kivenni), így egy elég méretes tér jön létre, akár aludni is lehet így a kocsiban.
Járműből a kiláthatóság: jó, a kocsi orrát nem láthatjuk. Az oldaltükrök nagyok. A középső tükörből csak a hátsó ajtó ablakát, meg persze  azon a mögöttes teret látjuk.
Vezethetőség:
- a hat fokozatú manuális váltó használata külön begyakorlást igényel. Az erőforrás adottságai miatt szemrebbenés nélkül lehet 1000 f/min értékkel autózni, természetesen 6. fokozatban is, persze padlógázt azért ilyenkor nem érdemes (nem is szabad) nyomni. A továbbiakat később.
- a külön és direkt trend futóművel rendelt kocsi kanyarstabilitása olyan, minta sínen menne a kanyarban  és tempósabb haladásnál is.
Egyéb:
- hihetetlen dolgokat produkált  a kocsi, viszont a teszt végére az átlagfogyasztást 5.7-6.2 l/100 km között alakult a korábbi 7.5 - 7.6 l/100 km helyett...
- speciális akkumulátor van a kocsiban  az aut. START-STOP rendszer miatt. Ez a funkció akkor működik, ha megállás után üresbe raktuk a váltót. Amikor az akkumulátor kapocsfeszültsége nem ér el egy bizonyos értéket, akkor nem áll le a motor megállás után üresbe tett váltónál sem,  amúgy számtalan paramétert figyel még a rendszer ehhez a funkcióhoz. Az akkumulátor élettartama max. 50 hónap.
- végsebesség 225 km/ó sík úton. 205 kmó felett kezd el lassabban gyorsulni a kocsi.
- a fékrendszer nagyon hatékony, tesztpályán is próbálva olyan lassulásokat produkál a kocsi, hogy külön figyelni kell a gyorsabb és rövidebb megállásokra, lassulásokra.
- -

Egyéb hosszabban használt járművek, VALÓS km futás. A fogyasztási adatok is valósak, ellenőrizhetőek.

a./ - Ford Fiesta 1.4 16V, 5 ajtós, s.kék metál, 0 - 186.200 km. 5.1-7.2 l100 km. Karambol mentesen - több kisebb karcolással - eladva.
b./ - Ford Focus 1.4 16V Ambiente kombi, ezüst metál, 0 - 175.000 km, kiváló állapotban és karambol mentesen eladva.
c./ - Ford Focus 1.6 16V Ambiente kombi, metál s.kék, , 0 - 206.000 km, kiváló állapotban karambol- és sérülés mentesen eladva.
d./ - Ford Focus 1.8 16V Ghia akril fehér Sedan, 0 - 138.000 km, kitűnő állapotban karambol- és sérülés mentesen eladva.
e./ - Ford Focus 1.8 16V Ghia pepper red Sedan, 1999.11. havi, 0 - 220.116  km, kiváló állapotban karambol-és sérülés mentesen eladva.
f./ - Ford Focus 2.0 16V Trend, 5 ajtós , garfit szürke metál, 2002. 02. havi, 0 - 319.826 km. 5.6-9.2 l100 km, igen jó állapotban eladva.
g./ - Ford Mondeo 1.8 16V Trend kombi, s.kék metál, 0 - 206.810 km, normál állapotban eladva.
h./ - Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend 5 ajtós, arany metál, 0 - 68.000 km, kitűnő állapotban kisebb fénysérülésekkel eladva.
i./ - Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 5 ajtós, fekete metál, 0 - 219.675 km. Karambol mentesen normál állapotban eladva.
j./ - Ford Focus 1.6 16V Ambiente kombi, világos kék metál, 2004.06. havi, 0 - 254.135 km. Karambol mentesen eladva.
k.
/- Ford Focus 1.6 ECOBOOST Trend kombi, 0 - 68.180 km. 5.6-6.2 l/100 km, kitűnő állapotban karambol mentesen eladva.
l.
/- Ford Transit Connect TDCi, 0 - 568205 km. 5.5-7.2 l/100 km, kiváló állapotban karambol mentesen eladva.
m./- Honda Akkord 2.0 16V, benzines, 4 ajtós sedan, arany metál, 0 - 116.350 km. 6.6-9.2 l/100 km. Karambol mentesen eladva.
n./- Ford Fiesta 1.6 Duratec 16V, 5 ajtós, tonic, 0 - 59.126 km. 4.8-7.2 l/100 km. Karambol mentesen eladva.
o./- Hyundai I30 1.4 16V, 5 ajtós, ezüst, 0 - 89.449 km. 5.9-7.8 l/100 km. Karambol mentesen eladva.
- -
Élettartam tesztek (a fenti típusoknál):
- motor: az 1.6 Zetec SE motoroknál az első szériáknál a szoros illesztés miatt olajlehúzó gyűrű törések történtek.
- váltó: a Focus 1.8 Zetec motorral szerelt típusoknál a váltóban a differenciálmű 130 e. km környékén igen megzajosodik.
- féltengely: az első generációs C-max betegsége a klattyogás.
- gyújtótrafó, gyertyakábelek 105-130 e. km után csere, az 1.4 motorosoknál a trafót 60 e. km környékén kell cserélni.
- az 1.6 motorosok ventilátor csatlakozójában van egy tüske, amit időben kezelni kell, különben szénné ég.
- a
szervo szivattyútól a tartályhoz vezető vastagabb cső mikro lyukas lesz az 1A Focusoknál 200.000 km után.
- a kipufogó oldali leömlő hol felül, hol a nyaknál reped el az 1.4-1.6 motoroknál, 10 év vagy 100-130 e. km környékén.
- termosztát: a kisebb motoroknál 90-110 e. km, nagyobbaknál 110-150 e km.
- Focus I: fém fékcső kilyukadás 16 év környékén a hátsó fékkörnél
(a hosszabbak, nem bírja ki a 20 évet...).

Egyéb érdekességek:

Fiesta made in France komputere 60 e. km élettartamú. Nissan-ok szintén francia komputere már jóval kevesebb kilométernél szintén cserés.
Dízel Mondeók kettős tömegű főtengely ékszíjtárcsája és a szíjfeszítő max. 60 e. km után cserés.
A kuplung kettős tömegű lendkerék nem igazán jól sikerült konstrukció a Fordokban, legyen a motor dízel vagy benzines.
AC pumpa 155-235 e. km élettartamú a benzines modellekben. Az 1.4 motorral szereltek a rövidebb élettartamúak.
Vezérmű szíj szett csere gyári előírása 150
- 1.8, 2.0 benzineseknél 160 e. - km, vagy 10 év, volt olyan, hogy 11 évesen cseréltünk csak szettet, ha nem érte el a km értéket a számláló.
- -

Francia autók:

Renault Megane 1.6 (benzines) 4 ajtós sedan teszt.

- km tartama: 2500 km.
- időtartama: 1 hét

Vezethetőség: a kocsi az alacsonyabb fordulatszám tartományokban is rugalmasan használható, az első kerekek aláfordulása jó.

Kényelem: közepes.

Menet közbeni furcsaságok: a váltókar gáz vagy motorfék üzemváltáskor, gyorsításkor több cm-s előre-hátra játékot produkált.

Fogyasztás: megfelelő, 5.6-7.5 l/100 km.

Hosszútávú szerviztapasztalatok:

- gyújtótekercs (hengerenként egyenkénti) cseréje többször vált esedékessé, még az első éves garancia időben is, a Renault gyár utasítása alapján csak kettőt cserélhetett a (márka)szerviz garanciában.
- motorolaj fogyasztás: alig mérhető, a könnyű futású olajjal is.
- hátsó teleszkópok rövid ideig bírták csak.
- levegőszűrő hosszú élettartamú.
- hátsó fékmunkahengerek idő előtt (a második év végére) tönkre mentek,
- első féktárcsákat 67 e. km-l cserélni kellett, a fékbetétek másodszori cseréje is ekkor vált esedékessé.
- b.h ajtó nem nyitható, se kívülről, sem belülről (76 e. km). Sikerült a hibát orvosolni.
- vezérmű - szíj, görgők - csere a gyári előírás - 5 év vagy 120 e. km - helyett 11 év 3 hónap után  lett elvégezve: a szíj még bírta volna, a görgők már zajosak voltak (89 e. km).

Tartalom szolgáltató: autodoktor eu
 




Mostani akció << Speciális termékek. 1993-tól az Autódoktor Fehér & F. B.T. a gyors segítség! Nem akciós: 1. Know-how átvételi lehetőség jármű fenntartók és szervizek részére. Gyorsuló - mára már viharos - tempóban cserélődnek a belső égésű erőforrásokkal hajtott gépjárművek. Ebben a gyorsan változó helyzetben tudunk segíteni a talpon maradáshoz. A know-how partner a védjegyoltalom alatt álló bejegyzett védjegyünk használatára is jogosulttá válik, tov...


Tovább a teljes hírhez »

Közlekedsz?  '93-tól az Autodoktor Fehér&F. B.T. a balesetmentes haza- és célhoz érésért a legjobb segítség!  Felkelő Szuperhold   A járműveket vezető emberek magatartására és a vezetés közbeni viselkedésére ható rengeteg tényező közül az egyik az IDŐJÁRÁS (hideg-meleg frontok, szél, légnyomás változás, eső,vihar, egyéb anomália)  és az ehhez igen szorosan kapcsolódó HOLDFÁZIS: Újhold: 03.10. - vasárnap - 06:40 és 19:24 között volt. Tel...


Tovább a teljes hírhez »

AKTUÁLIS dolgokban is az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos, gyors és pontos segítség már 1993 óta!   Húsvét közeledik. Nagyhét. NAGYPÉNTEK. 2024-ben Nagyszombat 03.30., Húsvét 03.31. Húsvéthétfő 04.01. A Húsvét a keresztény világ legnagyobb ünnepe! - - 2024.02.23.: Igen veszélyes és erős geomágneses hatás éri a Földet a következő órákban és napokban a Nap agresszív napfolttevékenysége miatt. Elérte ... - - 2024.02.21.: A folyékony üzemanyagok ára miatt e...


Tovább a teljes hírhez »

Verseny és szellem, vezetési szemlélet. Kanyartechnika, jármű csúszáshatár, vészfékezés: itt végképp az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség már 1993 óta! 1. Hungaroring, F1 pálya Autós, motoros nyílt nap: a 2012. évtől a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében kerül sor az ilyen rendezvényekre. Sok járművezető mondja: azért nem jön ki a versenypályára, mert nincs elég gyors autója hozzá. Nem gyors autó kell, hanem megbízható, a Hungaroringen az F1 pályán első ...


Tovább a teljes hírhez »

Piactér  (járművek, alkatrészek, gumik, egyéb): 1993 óta itt aztán pláne az Autódoktor Fehér & F. B.T. a precíz segítség! Know-how, új és professzionális autós termékek, alkatrészek: a Speciális termékek alatt. Új járművek: csak rendelésre. Segítünk a választásban is, mert ez mostanában már igen fontos kérdés. Használt járművek: Elkelt. Elkelt. - - - - - - Használt autós tartozékok: Autódoktor garancia, felszereléssel is.1. 2 db 175/65/14 T Uniroyal M-S...


Tovább a teljes hírhez »

A hazai járművek rendszámtábláin látható jelzések és a szmogriadó. Az Autodoktor Fehér & F. B.T. segítsége is jól jön már 1993 óta! 2022.06.01-től megjelentek az új tartalmú hazai rendszámok az új járműveken: EU kék logó H jellel -2 betű - magyar címer - 2 betű - három szám.  Ezek mellett csoportok szerinti rendszámok is lesznek (NAV, rendőrség, mentők, tűzoltók, taxik), ezek két betűvel kezdődnek. 2023. februárban az új mentőautókon jelentek meg az MA k...


Tovább a teljes hírhez »

Pandémia Sok mindenben az Autódoktor Fehér & F. B.T. a biztos segítség!  VILÁGJÁRVÁNY! KORONAVÍRUS! Amennyiben valaki idősebb 65 évesnél, vagy fiatalabb ugyan, de valamilyen krónikus betegsége van, vagy az immunrendszere gyenge, vagy semmi baja sincs, na akkor NEM SZABAD se MOST, se később MEGFERTŐZŐDNI!! TILOS e vírust tömegesen (nagy sűrűségben) belélegezni. Fertőzött kézzel a szemhez, orrhoz, szájhoz nyúlni egyet jelent a vírus alaptulajdonságához való igazodáss...


Tovább a teljes hírhez »

Korábbi aktualitások (2004 a kezdő dátum). Már régtől is - 1993 óta - az Autodoktor Fehér & F. B.T. a segítség! - - - Amikor nagy köd van... - - Köd, autózás: Ködlámpa (fehér fényű, előre világít): nem minden járművön található meg, de amelyiken és alul van, továbbá jól beállított, csak ekkor ér valamit.  Sötétben lehet csak a használatakor jobban előbbre látni vele, nappal a mi látásunkon nem segít, a láthatóságunkon viszont igen. Nagy ködben és fő...


Tovább a teljes hírhez »